Discussie: Sint-maartensfonds
Los bericht bekijken
Oud 1 november 2006, 01:09   #103
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
De generale bank is of was "Société Générale de Belgique" nu beter bekend als Fortis.

Toch grappig hoe je je foute grootouders wil vergelijken met de belgen die niet meeheulden met de nazi's. Op het niveau van mijn grootvader wist je totaal niet wat er boven je gebeurt, dat was in die tijd al zo en dat is nu nog zo. Als je daarentegen in een duits uniform vecht weet je waarmee bezig bent.
Jij bent dus een onverbeterlijk kieken, mijn grootvader heeft NOOIT een duits uniform aan gehad. Hij was bij het verzet.

Hij kon toch de krant lezen en wist toch ook dat hij voor een instelling werkte die op de beurs actief was en is en hij wist toch ook dat een deel van die wist als belastingen naar het Duitserijk gingen.
Hij kon het dus weldegelijk weten.
Dus voor mij wist je grootvader heel goed voor wie hij werkte, maar hij moest net als zovele andere zorgen dat er eten op tafel kwam.
En ik verwijt hem even weinig of evenveel als mijn grootvader of mijn vader.
Want ik was er toen nog niet en ik weet ook dat zij moesten eten en leven.
En probeer AUB niet van hem goed te praten door te zeggen dat hij het niet kon weten want dat is zelfs eenvoudig te bewijzen met de kranten en beursberichten van toen. Hij kon het wel weten en waarschijnlijk zal hij het ook geweten hebben, maar hij en zijn gezin moesten eten.

Maar je doet dus precies wat ik geschreven had, jou grootvader wist niet wat er in het bedrijf gebeurde waar hij voor werkte, maar jij eist wel van andere dat zij wel op de hoogte waren van wat er 500kilometer verder gebeurde.
Denk jij nu echt dat de Duitse kranten berichte wat er in de concentratie kampen gebeurden, wel dan moet je de kranten van toen maar eens gaan lezen in de bib.

Jij zit gewoon met een gefrustreerd idee in je kop en je kan daardoor gewoon niet met een open geest kijken naar wat er toe is gebeurd.

De enige hier die fout is dat ben jij.
Jij bent gewoon een haatdragend manneke dat zelfs niet eens weet wat of wie hij haat.

En probeer niet van je grootvader goed te praten want dan doe je hem oneer aan en verklaar je hem lomp.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden