Los bericht bekijken
Oud 1 november 2006, 11:10   #5
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk bericht
Het is vijf jaar dat ik een jeugdcafé uitbaat en een paar jaar geleden hebben ze recht voor mijn café nu appartementen gebouwd en die dienen voor alles wat er gebeurd in de omgeving van mijn café, al geeft het niets met mijn café te maken, klacht in wegens geluidsoverlast en andere overlasten.
In het begin was alles nieuw voor mij toen ik startte en ik geef toe dat er vroeger enkele problemen daarvan gerechtigd waren, maar nu heb ik geen problemen met al mijn klanten die komen en gaan van mijn café daar ik mijn best doe voor alles in het mate van het mogelijke om de kalmte en rust te bewaren. Maar recentelijk hebben enkele personen die wonen in de appartementen rechtvoor een brief geschreven naar de burgemeester waarop ik dan moest gaan samen met mijn raadsheer voor mijn verweer voor te leggen zodat hij zou kunnen beslissen om mijn café te sluiten. Alhoewel er de laatste maanden, zelfs langer, geen probleem meer is, aan mijn kant aangaande zijn er wel al problemen geweest op de markt zelf van jongeren die komen van de nabij gelegen fuifzaal en van andere plaatsen die gaan naar hun auto of die problemen hebben met elkaar, maar toch worden al die klachten in mijn schoenen geschoven.
Er is geen enkele klacht die objectief bevestigd kan worden, maar toch denkt de burgemeester erover om mijn café te sluiten. Het probleem zit het hem soms bij die fuifzaal hier nabij maar die fuifzaal zijn inkomsten voor de stad zelf.
Wat ik vragen wil is hoe ik nog kan verdere oplossingen vinden zodat ik mijn café niet moet sluiten want indien men dat doet dan zal dat financieel onhaalbaar zijn voor mij en wij als zelfstandigen kunnen nergens terecht voor een compensatie voor onze kosten.
Weet niet hoe het komt maar vind dat de maatschappij de laatste intolerant is ten opzichte van de uitgaande jeugd maar vind ook dat de mentaliteit van de jeugd ook enorm veranderd is. Maar wij zelfstandigen wat kunnen wij daaraan doen zodat wij gewoon ons werk verder zouden kunnen doen zonder problemen.
Misschien moeten die mensen eens leren dat ze niet rechtover een café moeten gaan wonen als ze een muisstille straat willen 's nachts.
zielig.