2 november 2006, 02:29
|
|
Minister-President
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats
Hoi.
Ik las laatst een stukje over het ABP (Nederlandse algemene pensioenfonds), erg interessant. Vervolgens borrelde bij mij de volgende vraag op:
Hoe gaan we dit soort dingen oplossen als Vlaanderen ooit bij Nederland land? Gaat Vlaanderen dan pensioenen uitbetaald krijgen die al die jaren door Nederlanders betaald zijn?
Je kunt je voorstellen dat dit maar een klein voorbeeld is. Mijn vraag aan jullie is dan ook: Welke andere problemen zullen we tegenkomen in de praktijk die aanhechting van Vlaanderen bij Nederland zullen vermoeilijken? Liefst met oplossingen erbij!
Denk bijvoorbeeld aan sociale voorzieningen, woningbouw, milieuregels, integratie, normen & waarden etc...
|
De eerste jaren kunnen we het China-HongKong-principe toe passen: 1 land, maar elk deel heeft zijn eigen systeem. Vlaanderen krijgt zijn deel van het geld van de Belgische sociale zekerheid en behoudt ook het eigen systeem. Indien de meerderheid van het volk accoord gaat, dan kunnen beide sociale zekerheidsstelsels en fondsen in elkaar geïntegreerd worden. Op valk van de andere thema's die je aan haalt kan hetzelfde gebeuren: zowel Nederland en Vlaanderen blijven een aparte deelstaat en behouden de eerste jaren de bevoegdheid hierover en ondertussen wordt gekeken of wenselijk is dat bepaalde bevoegdheden worden overgeheveld naar het "federale Nederlands-Vlaamse" niveau, een soort confederalisme om te starten, dat als beide landsdelen accoord gaan kan ophouden te bestaan als alle bevoegdheden zijn overgeheveld naar het nationale niveau.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
|
|
|