Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Heeft Piano ook iets tegen het dragen van electronische enkelbanden voor veroordeelden?
Nochtans is het ook in dat geval geen 'herkenningsteken' zoals een joden-ster maar een middel om die mensen een gecontroleerde vrijheid te geven inplaats van ze in de gevangenis te steken.
|
Nee, het gaat hier om criminelen die ipv in de gevangenis te zitten, een beperkte vrijheid kunnen genieten buiten de gevangenis. Asielzoekers en vluchtelingen zijn geen criminelen.
|
Piano schreef eerst:
Citaat:
Het verbaast me niks dat dit idee weerom vanuit het Vlaams Blok kamp komt. Ik vrees dat Filip Dewinter niet de eerste was (en helaas ook niet de laatste zal zijn) die voor bepaalde groepen van burgers een herkenningsteken wil invoeren.
Op 1 september 1941 voerde al eerder Adolf Hitler verschillende herkenningstekens in:
|
Je hebt het hier over een
herkenningsteken, Piano.
Hoe je het ook draait of keert, datzelfde
herkenningsteken werd mede ingevoerd door jouw partij en niet door het Blok, zei het pas in de 21ste eeuw.
Het werd ingevoerd om veroordeelden uit de overvolle gevangenissen te houden.
Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen ingevoerd worden om eventuele toekomstige gevangenisklanten dezelfde behandeling te geven.
Iedereen weet ondertussen dat de meeste illegalen en asielzoekers
slachtoffers zijn van mensenhandel.
Ze staan sociaal zwak omdat ze géén of valse, of niet de juiste papieren hebben.
Wat ook betekent dat ze al verschillende wetten overtreden hebben.
Of overtreedt men de wet niet door zonder geldige, of met vervalste papieren, een land betreden?
Is dit een wetsovertreding waar de maatschappij beter van wordt dan?
Jij hebt je vrouw toch ook legaal binnengebracht?
Zou dat niet iedereen moeten doen die dit land inkomt?
Inplaats van jezelf op te jutten met die eeuwige nazi-links zou je het ook eens van de praktische kant kunnen bekijken.
Eens de asielzoekers gevonden (en al of niet bekend zijn) mogen ze kiezen of ze weer vrij de straat op willen inplaats van in gesloten instellingen opgevangen te worden tijdens hun procedure. Wie vrij wil rondlopen krijgt echter een enkelband om. De staat heeft dan niet alleen controle over zijn doen en laten in de tussentijd maar ook de mensenhandelaars die hen in de tang hebben zijn ervan op de hoogte dat hun slachtoffers onder controle,
en dus onder een zekere bescherming van de staat staan.
Als ik in de schoenen van de asielzoekers stond zou ik mij daar beter bij voelen mét enkelband dan in een mensonwaardig prostitutiemilieu zonder enkelband.
Indien ik geen toelating krijg om te blijven dan laat ik me liever naar mijn eigen, armoedig land terugvliegen dan zonder geld en zonder familie in de handen te vallen van smeerlappen die het erom deden.