Los bericht bekijken
Oud 2 november 2006, 13:25   #498
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
U bent dus ondemocratisch gezien u geen rekening houdt met het principe van de meerderheid geldig in België.
De meerderheid van het eigen volk is hier niet voldoende, vooral als het eigen al helemaal niet te omschrijven valt.
Behoor ik als Belgische Vlaming tot uw eigen volk ? Ik vrees van niet omdat ik uw drang naar onafhankelijkheid niet voel.
foute redenering.

1: op grond van uw logica zouden de Duitsers zomaar kunnen beslissen belgique te annexeren, wij moeten ons daar bij neerleggen want de Duitsers zijn nu eenmaal in de meerderheid.
Been there, done that. U zal het wel met mij eens zijn dat het een goede zaak was dat we tegen die nummerieke 'meerderheid' hebben gevochten, niet?
De toekomst van de Vlaamse natie hoort dus bepaald te worden door de Vlamingen en niet door de 'belgen'. Walen hebben hier niks te zeggen en wij hebben niks te zeggen in Wallonië. Als er onder de Vlamingen een meerderheid is die de onafhankelijkheid wil dan is dat voldoende, zelfs al spreken alle vier miljoen de Walen zich daar tegen uit.

2: 'de vlaming' is wel zeer goed definieerbaar: het belachelijk ingewikkelde kluwen van deze belze onstaat heeft namelijk het belangrijke voordeel dat er al een 'Vlaams gewest' en een 'Vlaamse gemeenschap' bestaat. Alle inwoners van het Vlaamse grondgebied zijn dus vlamingen. Alleen Brussel is nog een probleem, maar daar kan over onderhandeld worden. De Walen willen Brussel eigenlijk niet, en de Brusselaars zijn economisch met handen en voeten aan Vlaanderen gebonden.