Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Eigenaardig, ik kom zelfs autos tegen die nog trager rijden dan mij.
|
Nee jong, dat gaat ge hier niet veel volk kunnen wijsmaken zenne. Hoeveel rijden er nog trager dan 30 km/u in de bebouwde kom of minder dan 100 km/u op de snelweg. Ni veel, statistisch ni genoeg opdat gij die zou tegenkomen en het nog herinneren ook.
En -hypothetisch dan- als gij die tegenkomt, zeggen die dan van u dat gij ne snelheidsmaniak zijt die u naar de dood haast, omdat gij rapper rijdt dan hun?
Citaat:
Als zij hun tijd hadden genomen en optijd waren vertrokken, dan hadden ze zich niet moeten haasten.
|
Och vriend, dat heeft er niks mee te maken. Als ik met de hond ga wandelen moet ik ook nergens zijn, en interesseert het mij niet wat uur het is. Maar komt eens moedwillig traag voor mij lopen, dan ga 'k toch op uw hielen trappen zenne.
Citaat:
Dus je maakt je enkel kwaad omdat je zelf niet optijd bent vertrokken, dat maakt van mij niet een asociaal iemand. Ik ken er echt niet aandoen dat je te laat vertrekt, dat is 100% je eigen schuld.
|
Heeft er opnieuw niks mee te maken. Ik zou dan evengoed kunnen zeggen dat het 100% uw schuld is dat ge te vroeg vertrekt. Dus als ge wat later zou vertrekken dan zoudt ge ni alleen meer tijd thuis of op uw bestemming kunnen doorbrengen in plaats van in de auto, ge zou ook nog minder op de ander mensen hun zenuwen werken. Wat is daar verkeerd aan? Da's toch alleen maar positief. Dus, in het vervolg later vertrekken!
Citaat:
Kort om degenen die zich niet aanpassen, aanpassen aan wat.
Aan jou gejaagd leven. Want daar draaid het om jou totaal gejaagd leven en al wie daar niet aan meedoen is asociaal en onaangepast.
|
Nee jong, ik weet dat ge dat graag herhaalt omdat ge geen ander argumenten hebt, maar de discussie gaat hier niet over een gejaagd leven of niet. Het gaat om (on)aangepaste snelheid in het verkeer. Met aangepaste snelheid bedoelen ze niet aangepast aan een rustig, ideaal leven, maar wel aangepast aan de situatie in het verkeer.
Citaat:
Foutje, die wegen zijn er gekomen om paardekarren doorgang te geven en om de mogelijkheid te geven goederen naar winkels en magazijnen te brengen.
ER IS GEEN ENKELE OPENBARE WEG AANGELEGD OP AUTO'S TE LATEN RIJDEN
|
Van waar komde gij? De wegen die er nu liggen zijn er wel degelijk zo gelegd om auto's te laten over rijden. Dat er op dezelfde plaats 100 jaar geleden ne zandweg of kasseiweg lag betekent niks. Den expressweg en de ring is hier echt ni aangelegd voor de paardekarren zenne Jantje. En ook ni voor de voetgangers en de fietsers. En de brommers en de quads. En de jetskis en de boten. En de vliegtuigen. Neenee, den expressweg en de ring is hier aangelegd voor de auto's. En al de wegen omsloten door de ring hier zijn allemaal heraangelegd voor de auto's. En ze hebben verlichting aangebracht, en verkeersborden gezet, en strepen getrokken, allemaal voor de auto's. We leven ni allemaal gelijk gij in nen boek van Stijn Streuvels he Jantje.
Citaat:
Ik zorg dus steeds dat ik er voldoende afstand van houd.
|
Hoe doet ge dat, zorgen dat de vrachtwagens niet in uw gat hangen en dus voldoende afstand houden? En als er nu 4 wagens in uw gat hangen en die 4e wagen heeft ne vrachtwagen in zijn gat hangen, omdat gij denkt dat ge met een paardenkar onderweg zijt, trekt ge u dat dan aan of is dat zijn probleem?