Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Ooit gehoord van parlementaire onschendbaarheid?
|
Neen, napoleon had de absolute macht en kon gelijk welk bevel van de rechtbank naast zich neerleggen. In belgie met de splitsing der machten moet de overheid toch luisteren naar het gerecht.
Citaat:
Uiteraard. Het streven naar oude waarden en normen is sociaal rechts en het vervlakken van die normen is sociaal links. Het streven naar een vrije economie is economisch rechts en het streven naar een staat-geleide economie is economisch links. Op basis van die definitie kan elke organisatie gedefinieerd worden als links, rechts of een hibride van beide, zonder enig referentiepunt waartegen deze positionering plaatsvindt.
Volgens deze definitie zijn :
- PvdA en Groen! extreem-links
- SP.a links
- CD&V centrum-links tot links
- VLD en N-VA sociaal links en economisch centrum-rechts
- VB rechts
- de Amerikaanse neo-conservatieven sociaal extreem-rechts en economisch centrum-links
- de Amerikaanse paleo-conservatieven rechts
- de Amerikaanse democraten sociaal links en economisch centrum-rechts
- de Duitse NSDAP sociaal extreem-rechts en economisch extreem-links
- Stalin, Trotsky en Mao sociaal rechts en economisch extreem-links
|
Dat zijn te vage begrippen die amper iets zeggen, zowat al deze partijen en mensen hebben zaken uit allemaal en dus kan je er niks meer over zeggen.
Citaat:
Ik ging niet elke week naar de mis, maar dat doen vele Poolse adolescenten ook al niet meer, hoor. Ik ben wel met een groepje studenten mee op bedevaart geweest, ik ben mee op bedrijfsuitstap geweest (ik kon met beide meegaan omdat ik mijn stage deed in n hogeschool), dronk mijn alcohol op zijn Pools en probeerde wanneer mogelijk op zijn Pools te eten (Pools eten is trouwens best wel lekker, al eten ze soms vreemde dingen). Mijn kledij was zeer casual en ook niet echt te onderscheiden van die der Polen.
|
Je was dus geintegreerd niet geassimileerd. Dacht het wel, assimilatie is heel moeilijk omdat het eigenlijk je hele eigen natuur overhoopgooien is.
Citaat:
Ik vind niet dat je als vakantieganger moet verplicht worden op de manier te leven als de lokale bevolking, zolang je je maar aanpast aan hun wetten en gebruiken in de mate dat je geen storend element bent. Zo vind ik het doodnormaal dat je als vrouw een hoofddoek draagt op vakantie in Iran. Je kan echter niet van een vakantieganger vragen dat hij zijn levensstijl volledig aanpast. Van een immigrant kun je dat echter wel vragen.
|
Ik sprak niet van vakantie, jij deed dat.
Citaat:
Een volk is namelijk een organisch geheel dat samen een grotere gemeenschap vormt. Enkel door je aan die gemeenschap aan te passen, kun je daar ooit deel van uitmaken.
|
Je zegt het goed, door je aan te passen maak je deel uit, niet "door een kopie te worden" zoals het VB eist.
Citaat:
Enkele ex-klasgenoten, mijn 3 allochtone directe collega's op kantoor en de uitbater van de plaatselijke kebabzaak zijn voorbeelden van allochtonen waar ik al eens een babbeltje mee heb geslagen. Verder zie ik er genoeg rondlopen in steden als Genk, Mechelen, Antwerpen en Brussel evenals ook in heel wat andere plaatsen in Vlaanderen.
|
maar je hebt dus geen enkele vriend als allochtoon? En al deze kunnen dus geen nederlands of frans want volgens jou konde ze de taal niet (en zijn ze dus niet geintegreerd) , spreek je zo vloeiend arabisch of turks soms?Heb je ooit al met die mensen eens gesproken hoe ze zich voelen in belgie?
Citaat:
De uitbater van de nachtwinkel op het Hooverplein in Leuven is een voorbeeld van een allochtoon die geen Nederlands kan. Ik ben daar eergisteren nog binnengestapt en werd gewoon in het Engels aangesproken. Concrete voorbeelden kan ik verder niet echt bedenken omdat ik nu ook niet elke dag met een allochtoon een praatje maak.
|
Je kent er dus 1, mai dat is echt een basis om te zeggen dat "allochtonen niet de taal spreken"

Nee, niet alle allochtonen kennen nederlands of frans maar een overgrote meerderheid wel, moest je er wat meer kennen zou je dat wel zien. DIe uitbater kan misschien ook wel nederlands maar slecht of voelt zich beter bij engels omdat hij dat beter spreekt, zonder het hem ooit te vragen zal je het niet weten.
Citaat:
In de streek van het Genkse, waar ik vandaan kom, vind je nog tal van mensen van Turkse origine die het Nederlands niet hanteren. Toegegeven, het gaat hier wel gewoonlijk om eerste generatie allochtonen van boven de 40 jaar. Desondanks wonen heel wat van die mensen hier al ettelijke decennia.
|
Die streek ken ik niet daar kan ik dus niks over zeggen, ik kom geregeld in contact met allochtonen uit oost vlaanderen, antwerpen en brussel en die kennen allemaal nederlands en/of frans
Citaat:
Ik ken alleszins niemand waarvan ik weet dat ze een abortus heeft gehad of waarvan ik weet dat ze een abortus ernstig zou overwegen bij een "ongelukje".
|
Meestal is zoiets plots en word er weinig over gesproken hoor, zoals ik al zei, een 15 000 per jaar .
Citaat:
Elke verantwoordelijke vrouw neemt haar voorzorgen om net te vermijden dat ze zwanger geraakt. Correct gebruik van de pil heeft al meer dan 99% kans op slagen. Een combinatie met een condoom maakt het al helemaal moeilijk om zwanger te geraken. Diegene die onder deze voorwaarden nog zwanger wordt, moet maar met de gevolgen leren leven. Het is met reden dat de katholieke kerk eeuwenlang voorhuwelijkse seks verbood. Het vermijden van foetusmoord evenals ongelukkige kinderen is die reden.
|
Beide middelen zelfs in combinatie met elkaar zijn niet perfect en nee men moet helemaal niet met de gevalgen leren leven men kan een abortus doen . Of vind je het beter dat 1 misstap een leven grondig kan verpesten?
Citaat:
Wanneer ik spreek over een vage grens, heb ik het niet over de wet. Dan heb ik het over de grens waar een foetus pijn en emoties kan waarnemen en dus de grens waarop het een individu wordt. Die grens is zeer vaag en is een wetenschappelijk twistpunt.
|
Niet echt de Eerste 2 maanden als embreyo is er geen bewustzijn, dat komt in de 2e maand als foetus met de ontwikkeling van de hersenen(dus 3maanden na bevruchting) en daar ligt ook de grens voor abortus .
Citaat:
Uiteraard. Een Hasselaar zal zich trouwens in de eerste plaats Hasselaar voelen en dan pas Limburger. Dat is echter totaal naast de kwestie, namelijk dat er gewoon geen Belgen zijn maar enkel Vlamingen en Walen. Dit zijn veel meer dan kunstmatige begrippen.
|
Nee hoor, je zegt het zelf een hasselaar of een leuevenaar zullen zich minder vlaming voelen, vlaanderen is dus net zo'n kunstmatige contructie dan belgie.