Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2003, 09:30   #71
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dat de loonlast een veelvoud is van wat de werknemer in handen krijgt is voldoende gekend.
Uiteraard zijn arbeidsintensieve bedrijven gebaat bij een loonlastenmindering,
In de automobielsector zal het aandeel minder dan 10% bedragen meen ik te weten.
Verlaag de loonlast met 10% en een auto kost max. 1% minder.
De vraag is dan of daardoor meer wagens zullen verkocht worden.
Nee, de vraag is of Ford ongelijk heeft om zijn arbeidsintensieve producties te verplaatsen naar het goedkopere buitenland.

(Misschien moet FORD zich daarnaast ook eens bezinnen over zijn minder aantrekkelijke modellen. Waarom koop ik vandaag een VW of een Volvo en geen Ford ?)
een VW heeft iets meer de naam van luxe vind ik. Breder gamma aan uitrusting. Volkswagen is gewoon goe.
Ford ook (focus mmmm ) maar toch minder zenne..

Daarom moeten ze hand in eigen boezem steken denk ik. Dus houd die fabriek hier. Met 7000 dan. Wie weet als ford nog eens nen goeie maakt, ene die verkoopt, da ze ons fabriekske terug willen. Zorg er dan wel voor dat het interessant is om terug naar hier te komen ofcourse
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden