Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2003, 15:36   #82
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ok, maar waarom is hij dan niet gewoon overgelopen? Postje in zicht? Of gewoon een slechte Belg?
Wel, Hans, om U eerlijk de reden hiervoor te geven, schrijf ik even mijn beweegredenen neer om bij het Liberaal Appel te gaan ipv. bij de BUB.

Toen ik nog lid was van de VLD, vond ik het al zeer erg dat men België telkens maar verder aan het opsplitsen was. Als ex-beroepsmilitair was ik al erg vaderlandsgezind... Ik heb dat ook luidkeels verkondigd. Den enige die daar wou naar luisteren, was Ward Beysen!

Mijn keuze voor het Liberaal Appel was in de eerste plaats ingegeven, vanuit mijn eigen liberale denkbeelden, niet zozeer vanuit mijn vaderlandsliefde (Daarvoor heb ik een bestuursfunctie binnen de Nationale Vriendenkring der Veteranen van de Strijdkrachten)

Anderzijds heb ik ook een enorm gevoel voor professionalisme.
Dat gevoel behoud ik als ik aan het Liberaal Appel denk...
Niet als ik aan de BUB denk. Ik hou er namelijk niet zo van om 'Slechte Belg' genoemd te worden, omdat ik niet bij de BUB ben.

Anderzijds heeft de BUB zich helemaal onmogelijk gemaakt voor mij bij de 'aanwerving' van PDR...

Daarom denk ik dat ik binnen het Liberaal Appel méér kan doen voor België dan binnen de BUB!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline