Lees er je eigenste posts die je eerder deed nog eens op na; van zodra je begon te pleiten voor supertaksen op alles wat nog maar van ver ruikt naar een wagen voor die beter begoeden, maar geen taksen voor die arme sukkelaars die geen geld hebben voor iets beters en dus maar met een vervuilende tank moeten verder rijden, ben je je geloofwaardigheid beginnen verliezen en ben je beginnen pleiten voor minder milieu en meer afgunst.
En dat zonder veel probleem; ik wil met graagte een 2,5 SUV naast pakweg een oude corsa 1,4 van 1990 zetten. Je zal het resultaat niet graag zien vrees ik.
Ik ben echter niet zo onnozel om algemeen geldende stellingen te gaan maken, in tegenstelling tot wat jij doet. Met zware auto's kan je zonder probleem milieu-belastend rijden, net zoals met lichte auto's. Alleen vereist het wellenige zin voor nuance om dat in te zien, en dat past niet in je betoog dat bulkt van afgunts.
Uit het feit dat je tot hiertoe nog geen één zinnig punt naar voor hebt kunnen brengen, maar dat je je moet beperken tot bote fantasietjes en onwaarheden.
Waar er geen argument gegeven wordt, moet je ook geen uitgebreid tegenargument gaan verwachten.
Je kan zo ook gaan ontkennen dat er zwaartekracht is, en achteraf tegen iedereen die stelt dat je zevert gaan zagen dat ze geen deftige tegenargumenten geven, maar dat is niet meer dan een zielige poging tot intellectuele zelfbevrediging. Goed ommjezelf wijs te maken dat je toch wel goed bent, maar verder nietszeggend.
Je pleitte ervoor zij die geen nieuwe wagen "kunnen veroorloven" ongemoeid te laten, remember.
Oudere wagens verbruiken meer, vervuilen meer door een gebrek aan filters en gebrekkige technieken en zijn op de koop toe nog eens gevaarlijker voor bestuurder én voetganger/fietser wegens absoluut geen aanwezigheid van kreukelzones en/of beveiligingszones. Dus ja, als jij die wagens ongemoeid wilt laten, dan pleit jij voor meer vervuiling en meer onveiligheid.
Zie boven.
Mijn zware wagen verbruikt op weekbasis gemiddeld 6l per 100 gereden kilometers. Vele kleine wagentjes zullen van zo'n cijfer enkel kunnen dromen, en zullen met gemak aan 8 tot 10 liter per 100km zitten. Raar, nietwaar
Mijn beste, als je zelf nog niet snapt hoe wagens functioneren, hoe motors functioneren en hoe hun verbruik in elkaar zit, dan zou ik me niet al te zeer inlaten met wat ik al dan niet weet.
Ach so, nu dient dat geld al om anderen een nieuwe wagen te kopen? Straffe toeren; eerder diende dat geld nog voor milieuverbetering.
En vreemd genoeg heb ik je tot hiertoe nog steeds niet aangevallen, noch heb ik je uitgescholden.
Probeer nu eens eerst wat deftige argumenten te verzamelen, en sla me daar eens mee om mijn oren ipv je te willen vergrijpen aan nutteloze techniekjes.