Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
u kent dus duidelijk geen bal van de Belze geschiedenis. De verantwoordelijken voor het beleid in Wallonië tot aan de federalisering was... de Belze staat. De separatisten hadden en hebben geen politieke beleidsmacht in dit land. Trek dus de conclusies. Zelfs nu zijn de belangrijkste bevoegdheden nog steeds op Belze niveau.
Wallonië werd geruïneerd door Belgique. Dat kan u niet ontkennen, tenzij u negationist gaat spelen.
|
Ik wil u niet krengen maar u schiet zelf losse flodders; inhoudsloze beschuldigingen; niet gegronde argumenten.
Natuurlijk zijn de separatisten nooit in de staat geraakt! Tzou nog moeten mankeren. U separatisten denken altijd een meerderheid te zijn...
Ik ken heel goed de Belgische geschiedenis maar feel free om me zaken bij te leren, is altijd leuk!
Ik ga niet negationist spelen maar Wallonië heeft zijn economische kracht verloren door de veranderingen binnen het economisch stelsel. Kool, staal, etc waren niet meer het belangerijkste onderdeel van de markt; kunststoffen, farmacie,... begonnen van beter belang te worden en de havens die vlaanderen bezat kwamen van pas. Wallonië had niet veel meer om te geven en begon aan zijn teloorgang. Hierbij komt nog dat deze neerslag er voor zorgde dat de ps de macht pakte. Verder uitleg nodig over de ps?