Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH
Dalende werkgelegenheid? Over een paar maand terug was de bouwsector opzoek naar een 10.OOO werknemers die zij niet konden vinden en dus gingen zij beroep doen op buitenlandse werknemers. Dus geen werkgelegenheid? Kunnen het systeem ook anders toepassen. Bent u werkloos dus normaal werkzoekende, moet men u kunnen inzetten in elke sector die werknemers vraagt. Speelt geen rol welke studie's er zijn gevolgd als men het niet te min vindt om te stempelen moet men het ook niet te min vinden om te werken. Is niet meer dan eerlijk tegenover de andere die wel werken en een groot gedeelte van hun loon maandelijks zien verdwijnen in een kas voor zij die geen behoefte hebben om te werken maar wel elke maand hun check willen innen. Werkloosheidsuitkering is een mooie zaak, maar dan wel voor hen die door bepaalde omstandigheden 'ECHT' geen werk kunnen vinden en niet voor muggenzifters die ervan uitgaan zolang ik de job van mijn leven niet heb gevonden of waar ik heb voor gestudeerd blijf ik genieten van dit systeem is men wel zeer verkeerd bezig.
|
Zo lang de overheid werkgever en werknemer tegen elkaar kan blijven opzetten op deze manier, kunnen ze 2/3e van de lonen op zak steken zonder dat er een haan naar kraait.