Discussie: beroepsdoppers
Los bericht bekijken
Oud 7 november 2006, 21:43   #199
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Ik vraag me soms af wat beroepsdoppers drijft naar het beroepsdoppen.
Op een ander forum zit er een meisje, trekt dop, maar is niet op zoek naar werk omdat ze na aftrek van kinderopvang minder overhoud dan wanneer ze thuis op haar gat blijft zitten en dop trekt.

Ik ben daar dus volledig over de zeik gegaan. Ik betaal maandelijks meer dan 500euro aan opvang omdat exmanlief een heel groot inkomen had en de dagprijs per kind wordt berekend aan de gezinssituatie/inkomen op het laatste aanslagbiljet.
Ik hou tegenwoordig na aftrek van mijn al niet te hoge loon bizar weinig over. Ik koop zelfs geen schoenen meer sinds ik alleen ben

Ik zie iedere maand sociale bijdragen van mijn loon gaan die bestemd zouden moeten zijn voor mensen die echt niet aan een job geraken en die zonder uitkering op de straat zouden moeten leven.
Ik ga dus echt over de zeik als ik dan hoor dat er trienemoeien zijn die op hun gat zitten en het vertikken

Veel strengere controles zijn er nodig. mensen die beroepsdoppen hun uitkering afpakken, en op ocmw zetten met maatregel dat ze hun uitkering onverdiend hebben gekregen en deze later moeten terugbetalen.
Ik heb het hier dan wel over beroepsdoppers, dus niet de mensen die sollicitatiebrieven en gegevens kunnen voorleggen waaruit blijkt dat ze regelmatig solliciteren, maar die door omstandigheden (te oud, te jong, geen ervaring en dergelijke) niet aan een job geraken.

Wat voor een systeem is dat nu in België???
Dat moreel verwerpelijke parasiterend sociaal profitariaat, of beter gezegd de sociaalcriminaliteit, moet met wortel en tak worden uitgeroeid.

Remedie : de huidige verwerpelijke passieve uitkeringen voor werkbekwamen zouden moeten afgeschaft en worden vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, ten einde hen aan te moedigen desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan 5 euro.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden