Los bericht bekijken
Oud 7 november 2006, 22:01   #1
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard Sponsering religies �* la Marino Keulen.

De staat zit krap bij kas. Dus, nog wat nieuwe belastingen erbij.
En je moet niet denken dat de apen die nu regeren er aan denken om uitgaven te beperken.
-----
(Belga) Volgend jaar worden de eerste moskeeën in Vlaanderen officieel erkend, zegt Vlaams minister van Inburgering Marino Keulen. Het gaat om zeven moskeegemeenschappen. Door de erkenning kunnen ze subsidies krijgen. Voorwaarde is wel dat de moskeeën zich inbedden in Vlaanderen, onder meer door extremisme te weren en de pluralistische samenleving te aanvaarden.

© BELGA

De islam is sinds 1974 één van de zes erkende godsdiensten in ons land, maar in tegenstelling tot lokale geloofsgemeenschappen van andere godsdiensten, zoals kerken en synagogen, kregen de moskeeën tot nu toe geen subsidies. Sinds de Lambermontakkoorden is Vlaanderen bevoegd voor de erkenning van lokale geloofsgemeenschappen. Keulen werkte sindsdien voorwaarden uit voor de erkenning van de lokale geloofsgemeenschappen. Volgend jaar zullen de eerste zeven dossiers worden goedgekeurd. Welke moskeeën precies erkend zullen worden, moet nog worden uitgemaakt. (lim)

----
Kreeg bovendien op mijn avondmenu te horen dat de Imams een uitkering zullen krijgen van maar liefst € 3000????

Denken die achterlijke ministers nu echt dat wij dat blijven slikken. Ik had er al lang goesting naar, maar nu is het officieel. Begin volgend jaar trek ik een streep onder mijn zelfstandige zaak. Waarom zou ik nog moeten bijdragen aan een staatskas die vol met gaten zit? Indien men mijn belastingsgeld nu eens deftig zou besteden, maar zo gewoon de grote janter ermee uithangen is er te veel aan.
Het stoppen van mijn firma is mijn grootste revanche dat ik kan nemen tegenover de achterlijke wanbeheerders van dit land.

Dat Verhofstad en consoorten zelf zijn staatskas vult.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden