Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23
De bedoeling van dit onderwerp is niet het uitschelden van werklozen.
Er moet helemaal niet gescholden worden.
Ik was gewoon benieuwd wat sommige werklozen als reden hebben om het stempelen als beroep hebben. Met andere woorden zij die geen moeite doen ook al hebben ze wel de mogelijkheden, zij die berusten in de situatie om eender welke reden. Zij die vb doppen en in t zwart nog eens gaan bijverdienen.
Zij die doppen en een vals domicilieadres hebben zodat ze de volledig dop trekken.
Zij die te onrecht gebruik maken van een service zonder er bij stil te staan dat dat geld komt van mensen die 's ochtends even weinig zin hebben om op te staan en hun kloefen te gaan afdraaien. Maar die het toch maar gaan doen.
Ik heb het niet over werklozen die niet kunnen werken vb door een handicap, een ziekte, een aandoening.
Ik heb het ook niet over diegenen die moeite doen om aan een job te geraken maar die omwille van gebrek aan ervaring, te hoog of te laag diploma, geen ervaring en dergelijke gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt.
|
Een neef van mij is ook bewust beroepsdopper. Hij heeft 2 flats die hij verhuurt, en vult dat aan -of beter, laat dat aanvullen- met zijnen dop.
Tijdens familiefeesten verpesten onze discussies hieromtrend wel eens de sfeer. Wat me vooral stoort aan hem is dat hij het een recht vindt om werkloos te zijn en dat de maatschappij maar moet bijdragen aan zijn luiheid. Hij is elektriciën van opleiding, dus als ie wil heeft ie morgen werk. Maar ons systeem voorziet zulks een soort luiaards vooralsnog in hun onderhoud

.
Grappig bij dit alles is is dat dezelfde kerel ook nog eens de eerste is om alle allochtonen parasieten te noemen

. Hij mag WEL profiteren en onze maatschapij misbruiken, want ZIJN voorouders hebben daarvoor gevochten.
Altijd lachen wel...die feestjes