Los bericht bekijken
Oud 8 november 2006, 13:55   #1
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard Gereanimeerd na de electrische stoel

In Morgen Beter(6nov) gaf Jef Vermassen als argument tegen de doodstraf het verhaal over een executie(elektrische stoel) waarbij een wetenschapper het lijk had opgekocht en gereanimeerd. Aangezien die arme man hier niet mee kon leven heeft hij zich daarna doodgedronken/zelfmoord gepleegd.

Aangezien me dit eerder een verhaal voor een derderangs horrorfilm leek, heb ik meer informatie gezocht. Maar nergens op het internet vind ik hierover iets.
De enigste overlevende van een elektrische stoel is, volgens mijn kleine zoektocht, Willie Francis. Bovendien was er hier helemaal geen wetenschapper bij betrokken en werd hij enige tijd later (succesvol) terechtgesteld.
Is er misschien iemand die hierover(indien Vermassen het toch bij het rechte eind heeft) meer informatie heeft.

Of probeert Vermassen de kijkers iets wijs te maken.
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ht/index.shtml (uitzending van 06 november ietsje na de 16de minuut)

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden