Los bericht bekijken
Oud 8 november 2006, 16:14   #5
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Punt 1: Er werd niets "afgepakt". Voor Israël bestond was Palestina een Brits mandaatsgebied d.w.z Brits grondgebied. Israël ontstond nadat Ben Gourion de onafhankelijkheid uitriep over dat land waar zij al duizenden jaren geleden een band met hadden. Dat zogenaamd "gestolen land" is een steeds wederkerend fabeltje waarmee de antizionisten proberen hun antisemietische denkbeelden te rechtvaardigen.
Mijn beste AD, ten eerste hoop ik dat je ondertussen al door hebt dat elke vorm van anti-semitisme mij vreeemd is. Ik zou het dus apprecieren als je mijn kritiek niet op je gebruikelijke manier terzijde schuift.

En dan het punt dat ik wil maken: hoe kan je nu serieus beweren dat Palestina voor 1948 Brits grondgebied was. Dit is natuurlijk grote onzin, en dat weet je zelf ook wel. Palestina was Brits MANDAATGEBIED, hen toevertrouwd door de Volkenbond in 1919 na de overwinning op het Ottomaanse rijk, dankzij de Arabieren. Het is nooit Brits gondgebied geweest, ze hadden enkel het mandaat gekregen om de regio voor te bereiden op de onafhankelijkheid. Dit was een compromis tussen het Britse imperialisme en de ideeën over zelfbeschikkingsrecht der volkeren van Woodrow Wilson, de Amerikaanse president.
In een vorige discussie bekritiseerde je het Europees imperialisme, en nu ga je zover om Palestina "Brits grondgebied" te noemen. Ofwel ben je intellectueel niet capabel, ofwel ben je kwaadwillig, zou ik kunnen zeggen om Leterme te parafraseren.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 8 november 2006 om 16:15.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden