Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2003, 20:44   #99
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Ik heb al vast een fijne groep Belgische (Marokkaanse) vrienden die mij telkens wanneer ze op reis weggeweest zijn naar Marokko mij overladen met geschenken. ('t Is soms vervelend want wij Belgen hebben dan steeds de aandrang om iets terug te geven...)
Enfin, 't zijn stuk voor stuk fijnen gasten - ook hun families - (hoewel die onze maag wel eens pijn doen wegens een overvloed aan eten. En ik dacht dat Vlamingen Bourgondiërs waren?)

Ik kan me dan ook niet terug vinden in het discours dat sommige aanhangen dat 'alle' Marokkanen ('moslims) slechte, luie, drugsverkopende... mensen zijn.
Kom eens buiten, leer 'vreemde' mensen kennen en haal uwe snuffel uit de Eigen Volk Eerst krant.

Ik weet het wel; sommige (de meeste) discussies over migranten zijn vrij puisant en enggeestig. Vele daarvan zijn geïnspireerd op 'horen zeggen', 'gezien', 'horen zeggen' en van 'den T.V.'

Van Rossem pleitte indertijd voor een 'T.V.- loze dag. Misschien was dit zo'n slecht idee nog niet....

(Doch dit alles terzijde)
Ik heb ook heel fijne jonge Marrokaanse 'vrienden': we krijgen gratis dikke kasseien door onze vitrines (bij wijze van geschenk).

Ook krijgen we al eens hoofdpijn als we bij wijze van geschenk een goe pak rammel krijgen van tien van onze 'fijne vrienden'. Als grootste geschenk krijgen we dan van onze 'Vlaamse politievrienden' het antwoord: "We kunnen niks doen..."

Dit maar om aan te tonen dat het niet allemaal zo'n fijne vrienden zijn...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden