Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Dat is waar. Ik vraag me nochtans af of dat nodig is. Mijn dochter zorgt tijdens de week dagelijks voor een bejaard paard, dat van haar pensioen geniet op een wei in Wilrijk. Dat kan dus blijkbaar ook.
Vlees eten is helemaal niet nodig. Ik ben al ruim de helft van mijn leven vegetariër, mijn vrouw ook, en onze kinderen hebben nooit een gram vlees gegeten, en ze zijn alle vier kerngezond. Een paard opknabbelen is eigenlijk een vieze bedrijvigheid, even bedenkelijk als bv een hond nuttigen. In Californië is paarden eten verboden bij de wet. Ik geloof dat in België honden eten verboden is, maar paarden mogen wel worden geconsumeerd. 't Zal een kwestie van cultuur zijn, zeker. Ik vraag me af of vlees eten niet een soort bijgeloof is, zoiets als global warming of scientology of zo. Als Verhofstadt toch zo graag belastingheffend de aarde wil redden, waarom heft hij dan geen taksen op vlees ipv op tandpastatubes? Dat zou ik graag willen weten.
|
Een geheel dierproductvrij diëet brengt je binnen ca. 8 jaar (meestal tamelijk veel sneller) in B11-problemen; gebruik dus minstens eieren, die diervriendelijk KUNNEN worden gewonnen want kippen en sommige eendensoorten hebben daarvan enorme overproductie waar de diertjes zelf geen belangstelling voor hebben buiten de korte broedse perioden van niet eens alle "moeders".
Een andere mogelijkheid is
waarschijnlijk, onbespoten groenten niet te wassen voor verwerking en consumptie, want B11 bevindt zich ook in insecten(-larven, -eitjes) en zelfs in natuurmest (burrkhhh).
Vegetariërs in landen met slecht drinkwater hebben (los van het algemene sterftecijfer) zelden of nooit het B11-probleem.