Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M60
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Een bindend referendum lijkt mij voor een aantal zaken zeer nuttig, Maar het kan ook misbruikt worden. Voorbeeld als J.L. De Haene te maken moest hebben met een referendum georganiseerd door het vol, had hij nooit de staatsschuld kunnen aanpakken. Soms moet je een minder populaire beslissing nemen in het belang van de gemeenschap.
Maar ook voor zaken waarmee een proces mee gemoeid is zoals het invoeren van een crisis belasting of maatregelen waardoor we mee moeten beantwoorden tot de Maastrichtnorm. Dit zijn meestal geen populaire zaken maar toch moeten ze kunnen uitgevoerd worden.
zaken zoals de kiesdrempel, migranten stemrecht en voor politiekers die duidelijk betrapt worden op bedrieglijke feiten en leugens. (Inderdaad de liberalen vallen hier onder, met Verhofstadt en de Gucht op kop) andere thema’s in dat genre kan een referendum een goede oplossing bieden.
Daar ben ik wel bang dat het zal misbruikt worden door een aantal extreme partijen. De massa is immers dom en gemakkelijk te beïnvloeden.
|
U vergeet blijkbaar dat het de bevolking is die elk jaar zo'n 1.500 euro per persoon belastingen moet betalen om de rente op de staatsschuld af te lossen, en niet J L Dehaene.
Als u vindt dat de massa dom is en gemakkelijk te beïnvloeden dan begrijp ik niet hoe u uzelf nog democraat kan noemen. En gewoon ter informatie; Uzelf bent natuurlijk bijzonder intelligent en absoluut niet beïnvloedbaar (door degelijke argumenten)?
|
Betaal ze dan niet!! zitten we in een paar jaar onderaan de ladder binnen europa. Pasop dat ge niet werkloos wordt of ziek wordt he! het zou u eens duur testaan kunnen komen zonder die maatregels.