Los bericht bekijken
Oud 9 november 2006, 10:55   #25
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet ridicuul, daar ik ernstige gebreken lees die al gemaakt zijn tijdens de eerste zitting.

Hoe kan bijvoorbeeld een eentalige Franse rechter oordelen over de teksten van het Vlaams Belang die in het Nederlands zijn opgesteld (er is geen vertaling voorzien...)?
Maak dat eens hard, dat daar Nederlandsonkundige rechters zitten? Hier geloof ik dus geen barst van, net zo min als ik geloof dat in een tweetalige instelling geen vertaling bestaat. DIt lijkt me nogal flink van de pot gerukt...Straks zeg je nog dat men er chinezen heeft gezet, of beter nog: de rechters van Samdam Hoesein bij gebrek aan personeel...

Citaat:
Hoe kan een beklaagde het proces volgen als dat gebeurt in een andere taal (nochtans een wettelijke vereiste in ons Belgisch burgerrecht en in het strafrecht is er een vertaler-tolk voorzien)?
Verloopt het proces tegen het VB in het Frans? Zijn er geen vertalsers tolken? Ik begin te vermoeden dat er hier een scheut of zeven overdreven wordt...

Citaat:
Hoe kan een proces beginnen als de advocaten hun wettelijk recht (voorzien in de wet) van wraking niet kunnen uitoefenen?
Indien ze dit recht hebben, en het wordt niet toegekend om één of andere correcte reden zullen jullie toch beweren dat dit een onterechte reden is.
Maar dat is iets anders als dat recht niet kunnen uitoefenen. Net zoals het iets anders is van een proces te verliezen omdat men een bandiet is, dan omdat de rechters een frans lief hebben of in de rotary club zijn...

Citaat:
Geef mij daar eens een inhoudelijk antwoord op in plaats van prietpraat naast de zaak te verkopen.
Vaunuit jouw optiek is ernst prietpraat en vice versa. Laat anderen daar maar over oordelen, die zien dwars door jullie gezeik door...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden