Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Dan heeft uw vrouw geluk.
En het was maar een gedachte, eh, dat van die angst. Het zou je menselijk gemaakt hebben. Het is blijkbaar gewoon uit koudheid dat je geen druppel empathie kunt hebben voor mensen die problemen hebben om aan een job te geraken.
En waarom zou je recht moeten hebben op een uitkering? Het is toch onmogelijk dat je ooit zonder werk valt? Waarom heb je dat recht dan nodig? Als je neerkijkt op mensen die tijdelijk werkloos zijn, moet je ook het recht op een uitkering laten vallen.
Maar ik denk niet dat eeen empathieloos persoon daar om geeft.
Moest ik uw vrouw zijn zou ik trouwens ook maken dat ik werk heb. Liefst één met heel veel "overwerk".
|
Mijn vrouw en al haar vriendinnen hebben geluk, en jij niet. Erg hé?
Ik heb op dit forum altijd gezegd dat mensen vanaf +/- 35 jaar die al gewerkt hebben tijdelijk recht hebben op een uitkering. Vanaf 45 jaar kan dit wat mij betreft langer tot levenslang naargelang het geval. Klaplopers, verse import'belgen' en jonge zagemannen/vrouwen vallen buiten de boot. In vele beschaafde Europese landen gelden deze regels al. België is natuurlijk veel beschaafder dan zowat de hele aardkloot maar zal vroeg of laat toch moeten volgen.