Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2003, 10:05   #13
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Nu we toch over leerlingen spreken. In de scholen in en rond Antwerpen zitten de klassen die speciaal ingericht worden voor anderstalige nieuwkomers overvol met nieuwe en vers geïmporteerde Marokkanen.

Een gevolg van de snelbelg wet van Paars1.

Want men heeft alle illegale Marokkanen een Belgisch paspoort gegeven en kijk, nu hebben die toch wel allemaal een vrouw en kinderen in Marokko wonen. En nu ze Belg zijn mogen die overkomen natuurlijk.
Gezinshereniging he.

Het was een Marokkaanse medewerker van een school die mij het verhaal vertelde, en ik heb het gevraagd aan een andere medewerker van die school en die bevestigde mij het verhaal.

Twee weken terug kwam mijn dochter met het volgende thuis: zij zit in het 6 de lager en haar punten zijn niet al te denderend, niet uit domheid maar uit luiheid. Tot 3 jaar terug werd ze in Frankrijk opgevoed, waar ze ook school liep en toen boven de 80% haalde ( wat het Franse niveau aantoont). Die dag kwam er een kersverse marokkaan aangewaaid en hij moest naast haar zitten. Mijn dochter wilde dit niet en vroeg om hem of haar te verplaatsen. Dit werd geweigerd door de leraar met als reden dat zij moest vertalen wat hij zei en uitleg geven. Toen ze dit vertelde wilde ik s' anderdaags naar school trekken om eens ferm mijn gedacht te zeggen. De clou was echter dat wat ze ook vertaalde in het frans diene aap er geen ballen van snapte want hij sprak alleen arabisch. Ik ben niet meer moeten gaan want intussen zit hij van het 3de in het 2de leerjaar. Door al die immigranten en asielzoekers wordt de kwaliteit van ons onderwijs verder naar beneden gedrukt en zullen onze kinderen eindigen met een opleidingsniveau van die tapijtekruipers.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden