Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Over dat "sale and lease back" gebeuren is het laatste woord nog niet gezegd....ik weet niet of ik er kritiek op kan hebben....
Ik zou niet weten hoe ik de contracten tussen de overheid en die immo-groepen te lezen zou kunnen krijgen.Als daar echter clausules in staan dat de staat zichzelf het recht heeft om,pakweg,na 10 of 15 jaar er te mogen uitstappen,dan is dat een van de verstandigste operaties van decennia ver......(en dan moeten die grote immo-investeerders maar zien wat ze met HUN gebouw doen)...
iemand een idee??
|
In Trends stond er recentelijk een artikel over in. De meeste van die sale and lease back operaties zijn zéér negatief voor de belastingbetaler. De overheid verbindt nzic h steevast om zéér lang te blijven huren aan een huurprijs die uiterst hoog ligt. Wanneer de overheid eruit kan stappen heeft de investeerder zijn geld al lang dubbel en dik terug verdiend én heeft hij het eigendom van het gebouw.
Die operaties zijn een schande en niet meer dan zéér dure leningen enkel afgesloten om de begroting tijdelijk op te smukken.