Discussie: Wietwet in Canada
Los bericht bekijken
Oud 9 oktober 2003, 11:48   #9
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
In Belgie heb ik nog nooit een crackhead gezien. Hier staan de hoes langs de straat in het getto.
4 jaar geleden in Sint-Jans-Molenbeek es een meid tegengekomen zonder spuittekens maar die wel zwaar 'iets' het craven was.
Van aanvoer-zijde is crack een geschenk uit de hemel: coke is er sowieso al, het bewerken kost weinig of niks en ge bereikt er een heel ander publiek mee. Bovendien is het een pak verslavender (kan wel tellen als klantenbinding) en komen er geen naalden aan te pas (opstapje is kleiner, schrik voor AIDS etc valt weg)

Ik vrees nogal voor de toekomst, meestal zijn ze in de States gewoon een paar jaar voor op ons...

maar terug on topic: voor mijn part steken ze geen enkele gebruiker meer in de gevangenis omwille van zijn verslaving, die mensen help je daar immers toch niet mee en de kosten voor de samenleving wegen niet op tegen de baten. Criminele feiten om die verslaving te financiëren, da's een andere zaak.

Maar zolang mensen willen vluchten van (soms zeer grote) persoonlijke problemen dmv chemische substanties, zullen er druggebruikers blijven. Spijtig genoeg zijn een aantal van die problemen niet op te lossen...
Crack is zeker voor te vrezen. Vooral als ge ziet hoe coke nu al verkrijgbaar is, in belgie, afgaande op diverse interviews, makkelijker dan 10 jaar geleden in amerika. Dan kan het alleen maar een kwestie van tijd zijn dat het hier ook `ontdekt` wordt. Net daarom snap ik nie goed waarom zich men nog zo focust op wiet. Dat ze hun `s concentreren op coke en heroine.

Overigens kunt ge misschien de problemen niet oplossen. Ge kunt wel de mensen die problemen veroorzaken, en degenen die zodanig verslaafd zijn dat ze vroeg of laat problemen zullen veroorzaken, isoleren van de rest van de maatschappij.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden