Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Beste Basy Lys, ook jij schijnt niet te leren uit voorgaande discussies mbt tot dit onderwerp.
|
Ik leer uit feiten en cijfers, en uit eigen vaststellingen.
Citaat:
1) In de meerderheid van de moslimlanden - waaronder de 2 strengste, nl. Saoedi-Arabië en Iran - wordt vrouwenbesnijdenis NIET toegepast, de meerderheid van de moslimvrouwen is NIET besneden en vrouwenbesnijdenis komt bij alle godsdiensten/religies voor.
|
Over Iran heb ik geen gegevens. In Saudi Arabië wordt men wel, weze het sporadisch, met de female genital mulitation geconfronteerd.
Citaat:
2) Om specifieker te zijn:
...
Vrouwenbesnijdenis komt voor in volgende niet-moslimlanden: Benin, Centraal Afrikaanse Republiek, Eritrea, Ethiopië, Ghana, Guinee-Bissau, Ivoorkust, Kameroen, Kenia, Democratische Republiek Congo, Liberia, Nigeria, Oeganda, Sierra Leone, Tanzania, Togo en Tsjaad. Dat is zelfs een langere lijst dan de moslimlanden waar het wel voorkomt.
|
Mocht ik verschillende van die landen niet bezocht hebben zou ik misschien nog in uw leugen getrapt zijn.
Het blijft steeds interessant van dergelijke beweringen op hun waarheidsgehalte te controleren.
http://www.factbook.net/muslim_pop.php
An analysis of the World Muslim population by Country / Region
Benin: 20%
Centraal Afrikaanse Republiek:55%
Eritrea: 80%
Ethiopië: 65%
Ghana: 30%
Guinee-Bissau: 70%
Ivoorkust: 60%
Kameroen: 55%
Kenia: 29%
Democratische Republiek Congo: 10%
Liberia: 30%
Nigeria: 75%
Oeganda: 36%
Sierra Leone: 65%
Tanzania: 65%
Togo: 55%
Tsjaad: 85%
Ik heb hoger reeds aangetoond met feiten en cijfers dat er een zekere correlatie is tussen de aanwezigheid van moslims en female genital mutilation.
Citaat:
Nu ik ga heel die discussie hier niet opnieuw voeren: geïnteresseerden kunnen een uitgebreide discussie over dit onderwerp hier terugvinden (in het begin gaat het nog over andere onderwerpen - de thread ging eigenlijk niet over vrouwenbesnijdenis - maar na enkele pagina's gaat het wel specifiek over vrouwenbesnijdenis en worden massa's bronnen gegeven).
|
Ik zal straks gaan kijken welke leugens daar verspreid worden.
Citaat:
En nog dit, alle organisaties die zich actief bezig houden met het bestrijden van deze verschrikkelijke traditie, gruwelen van mensen zoals jullie die vrouwenbesnijdenis enkel misbruiken in hun hetze tegen de Islam. Jullie bewijzen de slachtoffers van deze traditie absoluut geen enkele dienst ermee!!!
|
Het doodzwijgen van deze problemen helpt de vrouwen heus niet!