Los bericht bekijken
Oud 11 november 2006, 19:32   #54
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veelzijdigaard Bekijk bericht
Radicalisering en extremisme groeit inderdaad (en zoals ik al zei aan beide kanten). Als je dan eenzijdgie topics start over bepaalde groepen, ga je de polarisatie nog meer in de hand werken en daardoor nog meer radicalisering krijgen.
Beter zou zijn om tegelijkertijd alle vormen van radicalisering en extremisme te veroordelen. Daar ben ik voorstander van, en niet van eenzijdige veroordelingen die de polarisatie enkel nog in de hand werken.
Voor mij is er een belangrijk verschil tussen Islamisme en 'extremisme van hier'. Anders gezegd, de term die 'men' al te graag toekent aan 'rechtse partijen' die in feite alarmeren, het probleem aankaarten en onze maatschappij en waarden willen verdedigen. Dit extremisme noemen en het probleem zélf niet aanpakken (ipv de reactie erop), leidt slechts naar 1 eindpunt: zelfvernietiging.
Citaat:
Hoe vaak komen wij op straat tegen onze eigen radicalisering? Dat zijn enkel nog de eigen geitenwollesokken die naar buiten komen en de rest kijkt verder naar series op TV en is er niet mee bezig...
Je moet een ander niet veroordelen voor iets dat we zelf niet doen hé! Dat help ook niet tegen de polarisatie...
Toch valt het me op dat wanneer linkse belangen verdedigt worden (die je net zo goed extremistisch kan noemen, waarom niet?), de media-, culturele- en politieke aandacht ENORM is. Denken we alleen al aan de 0110 concerten...Een ware 'hetze'. Ik herinner me geen betoging of muzikaal spektakel bij de aanslagen in London, Madrid of New York? (Werkelijk, indien ik me vergis gelieve aan te vullen). Bij de recente rellen weeral in Frankrijk kwamen er...200 mensen opdagen, met moeite? Die daarna dan nog de boel zijn gaan afbreken? Over polarisatie gesproken...Zwijgen over het probleem zal ons dan ook niet helpen, de pers doet dit al voldoende hier. Vandaar dit topic.
Citaat:
Daar zijn we dan helaas ALLEMAAL de oorzaak van. Ik hoop echter ook van niet, want de mensheid is al veel te vaak in die valkuil getrapt...
Die 'valkuil' wordt wijd open gezet dankzij het appeasement beleid van links. De mensen die niet de luxe hebben te vertrekken staan voor 2 keuzes: kapituleren of weerstand bieden (tenzij er voor het dreigende Islamisme duurzame oplossingen gevonden worden, niét voor het rechtse extremisme dat slechts een gevolg hiervan is, je moet de OORZAAK aanpakken). Europa is ook niet gewend om te vechten voor z'n vrijheid. De laatste 100 jaar zijn telkens troepen van ander continent het zaakje moeten komen redden. Als men hier maar met 'dialoog' alles kan oplossen, en koste wat het kost iets anders vermijden, wat de gevolgen ook maar zijn, is het goed.

Liever nog 'even' 50j wapenstilstand, luxe en geleidelijke onderwerping dan eeuwige vrijheid lijkt het motto.

Laatst gewijzigd door gladiator : 11 november 2006 om 19:35.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden