Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator
Wat is dit voor een potpourri aan vragen en stellingnames? Wat is volgens jou het verband tussen het financieren van de kerkfabrieken enerzijds en de prijzen der uitvaarten anderzijds? Weg met Kamer en Senaat? Lol! Weg met provincies, mmm, zou verdedigbaar kunnen zijn, maar dan wil ik wel een concreet alternatief krijgen ook. Je kan denken dat provinciale overheden en administraties weinig doen, maar ze doen wel degelijk werk dat niet zomaar verdwijnt als je dat bestuursniveau opheft. Je krijgt met andere woorden een overheveling van bevoegdheden en werklast naar een ander niveau en de vraag rijst dan of dat wel zo'n gigantische besparing oplevert als sommigen lijken te denken. Er zijn rationele argumenten te bedenken voor het afschaffen van het financieren der religies, maar de verwijzing naar pedofiele praktijken van individuen vind ik persoonlijk - en ik ben geen gelovige - een onnozel argument.
|
Het zijn mijn stellingen en je hebt geen enkele verplichting deze te aanvaarden.
Maar ze als potpourri beschrijven is irrelevant!
Aangezien dat wij de kerkfabrieken onderhouden zeg ik gewoon, laat ons het aantal verminderen in gemeenten of steden waar dit mogelijk is.
Besparen dus, hetzelfde voor de begrafeniskosten, deze zoveel goedkoop mogelijk aanbieden.
Een degelijke begrafenis aan een degelijke prijs.
Mijn denkwijze over Kamer, senaat en provincies heeft gewoon te maken met het feit dat er te veel overheidsdiensten zijn.
Overheidsdiensten wil zeggen zoveel ambtenaren bij, en dat kost nu geld en later wanneer ze met pensioen meer dan anderen.
En waarom?
Als er toch geen oplossing is voor allen, zet dan gewoon alles stil en laat ons over gaan tot separatisme.
Of wil jij al dat boeltje blijven onderhouden, ik bedoel België mag blijven om al deze politici en ambtenaren te onderhouden terwijl er geen eenheid, geen land meer is.
Vlaanderen met een Vlaams parlement, een Vlaamse regering en de steden en gemeenten en de rest weg!
Hoeveel gaan wij dan besparen denk je?
Als wij dat doen gaan de pensioenen verder uitbetaald worden anders onder het ganse profitariaat zal het onmogelijk zijn.
Tegen de vergrijzing zal alles uitverkocht zijn.
En wat de pedofilie betreft stel ik vast dat jij zoals de kerkinstanties zelf dit blijft onderschatten.
Waarom zijn kerken vandaag leeg?
Zomaar zonder reden.
De kerk heeft beste met geloof te maken en als mensen vertrouwen hebben in iets dan moeten deze alles doen om dat in leven te houden.
Net zoals de politiek en bepaalde politici die door gesjoemel ons vertrouwen hebben verloren, juist hetzelfde is er met de kerk gebeurd.
Het rijke Rome heeft niet tijdig gereageerd of zelf hellemaal niet op de wensen van hun vertegenwoordigers.
Daarom zijn de kerken leeg, de gelovigen blijven in God geloven maar niet meer in kerk of in de vertegenwoordigers hier op aarde.
Wij hebben ook al in de voorbije eeuwen van alles en nog wat meegemaakt met het katholicisme of niet soms?
Was de kerk en haar personeel zuiver gebleven dan hadden wij ouders het blijven opleggen aan onze kinderen.
Maar hoe kun je zoiets nog verdedigen?
Net zoals de politiek die ons al zoveel heeft beloofd van met propere handen te gaan werken.
Daar wordt het ook elke dag erger tot op het punt dat het niet meer democratisch is.
Het gaat stilaan naar een organisatie waarbij alles in handen komt, politiek benoemingen in alle richtingen.
Verkiezingen per computer die niet altijd duidelijk zijn enz…
Achtereen, vermits dat wij brave burgers alles laten gebeuren zullen wij alleen nog maar nummers zijn (rijksregisternummer) die aan derde wereldtarieven zullen moeten werken omdat de monopolies van maatschappijen en waarheid is voor morgen.
Meer rijken en veel meer armoede.
De toekomstige armen van wie zij vandaag alle wapens van afpakken om er zeker van d te zijn dat zij zich morgen niet meer kunnen verzetten tegen een politiemacht die nota bene uitgerust is om terroristen ten lijven te gaan en geen brave ontevreden burgers die alleen maar kampen voor “welvaart willen voor iedereen”!