Los bericht bekijken
Oud 12 november 2006, 23:03   #81
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Een geluk!! Als ik mijn stulpje moet verkopen omdat er geen of te weinig pensioen zal over zijn tegen dat alles is leeggezogen, heb ik dan toch mijn woning nog die als spaarpotje wat zal opbrengen...
Inderdaad, ikke ikke ikke en de rest kan stikke. Dergelijke kortzichtige visies schijnen ook de oorzaak te zijn van de wereldwijde onwil om iets aan de milieuproblematiek te doen. Als ik het goed heb, interesseert het me niet of mijn achterkleinkinderen ooit in een kartonnen doos zullen slapen.

En ik heb ook een eigen woning, (waaraan ik maandelijks een minimumloon aan afbetalingen aan besteed) mocht je denken...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden