Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Ik zit nu al een tijdje op dit Forum, en wat me is opgevallen, is dat zo'n beetje 80% van allen hier voor een Vlaamse onafhankelijkheid is. Echter, in het Vlaamse stemgedrag is dit niet terug te zien, anders was die onafhankelijkheid er allang wel gekomen. Wat ik me dan afvraag is: Zijn Vlamingen bang hun werkelijke mening te tonen? Weigeren Vlamingen over het algemeen Vlaams Belang te stemmen? Is België toch een stuk geliefder dan gedacht? Of is dit Forum gewoon een soort uitstortplek voor woede over de situatie momenteel in Vlaanderen en België?
|
Indien een meerderheid van de Vlamingen de "Vlaamse onafhankelijkheid" belangrijk zou vinden, dan was die reeds lang een feit. Het wijten aan "stemplicht" ipv. "stemrecht" is flauw : in alle landen met "stemrecht" is de uitslag precies dezelfde als men er met "stemplicht" zou stemmen.
Als D'66 er weet je toch ook dat er tegenwoordig belangrijker zaken op politiek gebied zijn dan iets zoals de onafhankelijkheid van Friesland, Baskenland, Catalanië, Corsika, Bretanje, Noord-Ierland, Koerdistan enz..
Persoonlijk vind ik het oplossen van de migratieproblemen, het verbeteren van het gevangeniswezen (zodat er ten minste geen minderjarige asielzoekers en/of krankzinnige criminelen opgesloten worden), het probleem ivm lage loonlanden, de problemen ivm de klimaatswijziging enz.. vele malen belangrijker dan welk plaatje of wapenschild er op mijn identiteitskaart sqtaat !