Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor
Er zijn verschillende argumenten die men kan inroepen pro hoofddoek toelaten, maar zich beroepen op de koran lijkt me onzin, al was het alleen maar omdat er nog heel wat andere zaken in staan die men dan weer niet volgt. Maar in dat bedje zijn zowat alle godsdienstfanaten ziek, niet alleen de moslima's.
|
Net daarom vind ik dat vrouwen die zich zonodig willen inpakken, op basis van de (niet gekende) koranteksten, dat ze dan tenminste de koran zelf eens lezen en ook de rest van de verordeningen voor vrouwen gaan navolgen.
Zo staat er ergens inderdaad ook dat vrouwen enkel vanachter een "scherm"/"sluier"/afrastering met mannen mogen spreken (de basis voor de burka). Alleen vergeet men dat het hier over de harem van de profeet ging (waar ze zich gerust aan mogen spiegelen voor mijn part) maar dat dit BINNEN was: de harem moest zich dus achter een scherm ophouden indien ze met anderen wilden praten.
Ik heb daar geen last van: dat ze het dan gewoon doen! BINNEN wel te verstaan.
Ze kunnen zich natuurlijk ook in een strandcabine op wieltjes proberen voort te bewegen (uiteraard mits inachtneming van de hier geldende verkeerswetten, dus met verlichting en pinklicht?)