Los bericht bekijken
Oud 14 november 2006, 21:10   #45
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Gister nog op "éénvandaag" een reportage gezien over het fatsoen van de nederlanders dat overal ter wereld bekent is.
Ze staan in de top 3 van de slechts gemanierde volken. Voltaire en de Japanners in de gouden eeuw waren er al mee bekent.
Het wordt beschreven in het boek "de lompe leeuw"

Heb de hele reportage gezien en na zoveel jaar hier wonen moet ik toegeven dat het wel een beetje klopt. En dat zeggen nederlanders zelf o.a Reinildis v Ditzhuyzen, etiquette-deskundige. Ze zegt dat Nederlanders al heel lang in de wereld als onbeschoft bekend staan. Zit een beetje in de volksaard en ze schreef de etiquette-kalender.
Eigenlijk was de uitzending een spiegel die Nederland werd voorgezet.
Nou maar Nederlanders zijn wel overal ter wereld welkom. Hoe verklaar je dat dan? Nederlanders staan in de top3 van meest gewilde immigranten van NieuwZeeland en Australië. Nederlanders geven nooit problemen bij voetbalwedstrijden in het buitenland. Nederlanders zijn altijd hartstikke sportief bij de Olympische Spelen, de Oranje-tent is altijd mega-drukbezocht. Persoonlijk lees ik ook nooit iets over onbeschofte Nederlanders in de kranten. We spreken zoveel mogelijk talen en in ieder geval altijd wel Engels. We hebben altijd geld bij ons want we zijn rijk. Aan de helft van de landen in de wereld hebben we ontwikkelingshulp gegeven. Naar de andere helft gaan we regelmatig op vakantie, en geven we dus ook geld.

Sorry hoor, ik heb de reportage niet gezien, maar volgens mij is hij lichtelijk overdreven. Overal waar ik kom in de wereld word ik goed ontvangen, en spreek ik mensen die altijd alleen maar positief zijn over Nederland. Heb ik wat gemist?

Edit:

Sommige mensen kunnen echt alleen maar klagen... leven ze in één van de mooiste landen ter wereld, is het nog niet goed. Was je soms liever Fransman?

Laatst gewijzigd door Keats : 14 november 2006 om 21:11.
Keats is offline   Met citaat antwoorden