Discussie: Save the internet.
Los bericht bekijken
Oud 14 november 2006, 23:14   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Save the internet.

Een paar grote organisaties, multinationals en lobbygroepen spelen met het plan om van het internet een elitair drievak systeem te maken.
Je kan het vergelijken met de snelwegen. Nu wordt het internet door iedereen betaald en heeft iedereen evenveel recht er op te rijden (surfen dus)
Maar stel nu dat het geprivatiseerd wordt moet men daar veel geld voor neertellen.
Wie veel geld neerlegt wordt op zijn wenken bediend en werkt zonder snelheidsbeperking.
Wie minder geld heeft zou een verbinding krijgen te verwachten met veel stoplichten en file’s en wie weinig geld heeft zit helemaal op een modderweg te ploeteren en krijgt haperende site’s die ellenlang de tijd nodig hebben om nog op te laden.
Het gevolg is onder andere dat men wel de sites van bv kapitaalkrachtige bedrijven snel zal kunnen openen, maar de mindere of amateuristische zullen misschien een halve dag nodig hebben om opgeladen te geraken. Kleinere organisaties zouden daar zwaar de dupe van kunnen worden want denk bv maar eens aan een kleine liefdadigheidsorganisatie die geld probeert in te zamelen, geen mens die het geduld nog zal opbrengen dergelijke site te openen.
Dus op meerdere manieren zou het internet niet alleen zeer duur kunnen worden maar ook zeer elitair en dit vind ik een beknotting van de vrijheid die we hiermee verworven hebben.

Bron; ergens in Amerika.