Los bericht bekijken
Oud 15 november 2006, 00:28   #19
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Ben jij ooit al in een OCMW rusthuis geweest ? Je denkt toch niet dat dat een paradijselijke omgeving voor jonge rebellen is
Ik ben van opleiding verzorgende, dus ja ik ben er al geweest.
Ik heb er ook gezien dat je daar heel gemakkelijk vanonder kan muizen om te gaan paffen en dergelijke.

Je kan ook als leraar opmerken: Waar is Karel ? Och ja, Karel is bedpannen aan het leegmaken. Leuk voor hem.
Het 'rebellenimago' is voor een leraar met een minimum aan psychologisch inzicht ook niet zo moeilijk onderuit te halen.
daar heeft u dan wel een punt

Daar zit wel iets in. Weekends zijn heilig voor schoolrebellen.

Maak wel een onderscheid tussen straffen en het rechttoe rechtaan vernederen (waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ramen kuisen een vernedering is natuurlijk).
Sterke karakaters krijg je daarmee toch niet klein, maar je zet ze wel op het spoor van fustratie en verharding.
Kijk, om een straf te krijgen heb je wss wel iets mispeuterd, vb gespijbeld, leerkracht uitgescholden, huistaken al meer niet als wel gemaakt, gespuwd op de koer, roken in de wc's, pesten of in mekaar timmeren van leerlingen. Als je geen straf wil moet je zo'n dingen niet doen of slim genoeg zijn zodat je niet betrapt wordt.

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden