Los bericht bekijken
Oud 15 november 2006, 09:14   #2
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artagnan Bekijk bericht
Op 18 mei 2006 hebben de leden Bart Laeremans en Gerolf Annemans (beiden Vlaams Belang) een wetsvoorstel ingediend bij de Kamer, houdende de opheffing van de Belgische staat.

Op 1 juni 2006 hebben de Vlaamse partijen ermee ingestemd om het wetsvoorstel in behandeling te nemen, onder luide protesten van de Waalse partijen. Uiteraard wordt de opheffing van de Belgische staat niet verwacht, ik verwacht echter wel een interessant debat.

Ik heb sindsdien echter niets meer over dit voorstel gehoord? Zit het nog steeds in de pijplijn van de Kamer?
Alhoewel ik geen fan ben van de personen die je opnoemt, ben ik toch blij...

IMHO is alles beter dan dit, een land met meer regeringen en mensen aan de knoppen dan in de praktijk werkbaar is. Sinds de dag dat men heeft beslist om voor ieder landsdeel een regering op poten te zetten heeft men de eerste scheur gemaakt in het dossier Belgie. De enige verder weg was : blijven scheuren tot je erdoor zit, of de boel terug aaneen plakken... Vandaag de dag is het dossier al voor de helft in 2 gescheurd, en durft men niet meer voor en achteruit... En blijft men liever met een gescheurd onleesbaar, onduidelijk dossier zitten waar men niets mee kan aanvangen.

Terug bij elkaar of elk apart, 't zal alletwee al beter, efficienter, en vooral GOEDKOPER zijn dan het "systeem" van vandaag...

Maar dat men toch eens beslist !!!
Zyp is offline   Met citaat antwoorden