Los bericht bekijken
Oud 15 november 2006, 23:02   #163
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik wijs er trouwens op dat in Belgie de censuur is afgeschaft. Een persoon die misbruik maakt van de vrije meningsuiting kan dus zijn mening eerst uiten, men kan er kennis van nemen, pas daarna wordt hij bestraft.
Elke mening, hoe verschrikkelijk deze ook mag wezen, moet men kunnen uitten, en als men dit niet meer kan of durft, dan heeft men te maken met censuur.

Citaat:
Dit maakt het onmogelijk om bepaalde potjes gedekt te houden.
Een faire, open en duidelijke wetgeving, mij dunkt...
U ziet ze vliegen, "ja ge kunt da zeggen, maar als ge dat zegt kunt ge wel in den bak vliegen", da's inderdaad een faire wetgeving

Citaat:
Dat lijkt me bepaald niet zo onlogisch. Het grotere kwaad vermijden door een kleiner kwaad is een eeuwige afweging die wij dienen te maken.
[SIZE=-1]Those who would sacrifice freedom for temporary security deserve neither[/SIZE]
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden