Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2003, 12:32   #19
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Als je racist bent geworden dan spreek je jezelf hier al tegen.
Je zegt dat migranten die zich hebben aangepast geen enkel probleem hebben, wat ik overigens betwijfel. Het is nu eenmaal eigen aan racisme om mensen te be- veroordelen op basis ras. Dus ook degenen die zich hebben aagepast en tot hetzelfde ras behoren. U zegt dat u racist bent dus draagt u bij tot te problemen voor ook de aangepaste mensen van dat ras.

De nuancering in uw tekst doet me echter vermoeden dat u zich wel aangetrokken voelt tot het racisme en de zeer simplitische stellingen die ermee gepaard gaan maar dat u eigenlijk wel beter weet. Dit in tegenstelling tot onze goede vriend Jan Hyoens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen
Trouwens ga jij maar eens uithalen in hun landen wat ze hier uitspoken, leven op ons kosten, grote mond hebben, veel misdaad, een arrogante stelling innemen zoals onze vriend Jahjah en daarbij die mensen nog opruien tegen ons ook.
Je kan ginder inderdaad niet meer gaan uitspoken wat een deel van hen hier wel doet en Jahjah erbij betrekken ter veralgemening lijkt mij ook niet al te correct.

Maar wat is de keuze, ons rechtssysteem baseren op dat van hen? Of toch maar onze eigen waarden behouden. We hebben er de mond van vol over hoe Moslims ongelovigen of andergelovigen aanzien maar eigenlijk zijn we op weg om net hetzelfde te doen. Maakt ons dat beter? Maakt hen dat beter t.o.v. "ons"? Mijn inziens niet. Dit vormt wel een basis voor een escalatie van wederzijdse haat en uiteidelijk geweld.

In België hebben we wetten hoe onnozel ze vaak ook zijn, deze dienen nageleefd te worden door zowel allochtoon als autochtoon. Bij overtreding dienen de personen "gestraft" te worden, op gelijke basis. Het feit dat de misdadiger een vreemdeling is of niet mag in de strafbepaling geen enkele rol spelen, niet negatief maar ook niet positief.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden