Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
Oh, ik ben helemaal niet zo' televisiekijker hoor en ik apprecieer zeer zeker een goed boek maar tijdens het lezen ben ik nu eenmaal voor zowat iedereen "onbereikbaar", da's een beetje wat ik bedoelde natuurlijk. Voor de rest heb je wel gelijk.
Televisie is volgens mij veel schadelijker omdat het eigenlijk voortdurend programma's uitzend zoals "miss Belgie", "idool" en meer van die prestatiegerichte programma's. Op de geest van een kind moet dat nogal werken als men niet "speciaal" is. De televisie is nu eenmaal het belangrijkste media dat we hebben en stuurt voortdurend "ideaalbeelden" uit waardoor de illusie wordt gewekt dat men te min is als men er niet aan voldoet. Ook al die reclaamkes met de schoonste vrouwen en mannen geven voortdurend het gevoel (vooral bij kinderen) dat men te min is. Da's eigenlijk een soort van minderwaardigheidsbrainwashing dat men voortdurend uitzend.
Maar of dit nu meer in Belgie voorkomt dan in de andere Europese staten ...... ik was ooit in Italie en daar swingt het op bepaalde zenders echt de pan uit.
|
Niet alleen de televisie is bezig met prestatie.
Ga eens naar een voetbalmatch van de club in uw gemeente en bekijk de wedstrijden van de allerkleinsten en luister. Luister naar de reactie van de ouders...