Los bericht bekijken
Oud 16 november 2006, 20:00   #313
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Omdat er meer achter die stelling zit dan dat. Lees maar eens een negationistische publicatie (steevast vermomd als revisionistisch): het komt er altijd op neer dat er achter die holocaust een complot van joden zit. Het zet daarmee aan tot antsemitisme. En gelijkaardige theorieën lagen ook aan de basis van de holocaust, remember?
De geschiedenis die de holocaust voorafging is volgens mij iets complexer dan dat, denk eens goed na over hoe het toch allemaal zover gekomen is, wat er precies allemaal voorafging. Ik heb daar blijkbaar een veel complexer beeld van dan jij.

BTW, stellen dan een verbod op zulke publicaties de holocaust had kunnen vermijden is ook BS, aangezien het de machthebbende caste was die enorm veel investeerde in antisemitische zaken, de machthebbende caste bepaald echter ook wat de wetten zijn, in andere woorden, het had geen enkel verschil gemaakt.

Citaat:
Voor mij heeft het verbod op negationisme dan ook niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Maar waarom je meent dat ik tegenstanders van de negationismewet automatisch als antisemiet bestempel, is mij een totaal raadsel. Ik ben Antideutsch niet hé!!!
Die indruk had ik van je in uw vorige posts, mijn excuses als die conclusie voorbarig of foutief was
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden