Los bericht bekijken
Oud 16 november 2006, 21:51   #36
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Partijpolitiek?

Maar jongen toch, België is gestoeld op de particratie. Zowel N-VA als Vlaams Belang nemen deel aan het Belgische spel. Vlaams Belang lijkt iets gevaarlijker, maar profiteren intussen en masse van de subsidies en hun mandatarissen van de postjes in het parlement, betaald uiteraard.

Een echte Vlaams-nationale partij zou nooit in het Belgische parlement mogen zitten. Zelfs over de Belgische instellingen als het Vlaams Parlement heb ik al mijn twijfels.

Democratie is de vijand van België, burgers die samen beslissen. Dan klapt het Belgische kaartenhuisje in elkaar...
Een onafhankelijkheid bekomen volgens de regeltjes van de bestaande natie is nu eenmaal een noodzaak, de tijden van volksrevoluties lijken mij voorbij. De laatste in onze streken dateert van de beeldenstorm en de eis van onafhankelijkheid van de 17 provinciën of misschien de opstand tegen de Oostenrijkers toen een klein jaar de verenigde Nederlandse staten werden opgericht (Neen Hans de Belgicshe georkestreerde "revolutie" telt niet mee). Het zou al heel wat zijn indien Vlaamsnationalistische voormannen zich niet meer laten recupereren door het Belgische establishment wanneer ze te gevaarlijk dreigen te worden (een postje hier en een titel daar en de monden zijn gesnoerd).
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden