Los bericht bekijken
Oud 20 november 2006, 08:51   #152
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Lieve jongen, informeer je even beter wil je!

Een zelfstandige dierenarts met villa en zwembad en thuiswerkende (?) vrouw kreeg voor zijn vier kinderen allemaal een riante studiebeurs.
Ik - alleenstaande moeder van twee kinderen - moest eerst nog vijf kinderen bijmaken alvorens ik met mijn loon in aanmerking zou komen;

een andere kennis heeft heel haar leven gedopt (en dopt nog) en heeft een leuk blokje appartementen geërfd (maandelijkse opbrengst: 8x550 euro = 4400 euro netto) : ook zij kon genieten van een riante studiebeurs voor haar kinderen vermits er enkel met het belastbare dopgeld wordt rekening gehouden.

Waar h�*�*l je het dat ook de onroerende goederen zouden worden meegeteld in de berekening van de inkomsten???
Als die onroerende goederen op naam staan van een bvba en niet op hun eigen naam, zijn zij op papier niet de eigenaars en telt dus enkel hun belastbaar inkomen, de opbrengsten van de onroerende goederen behoren tot de opbrengsten van de bvba en niet tot hun belastbaar inkomen.
En daar zit dus het verschil voor een zelfstandige en een loontrekkende inverband met onroerende goederen.
Een zelfstandige zet zijn eigen woning op naam van zijn bvba en een loontrekkende op zijn eigen naam.
En voor het bekomen van premie's en beurzen maakt dit dus dat loontrekkende vaker achter het net vissen en zelfstandige vaak als echte hongerlijders uit de onderzoeken komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden