Los bericht bekijken
Oud 20 november 2006, 14:08   #154
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Loonkosten vormen minder dan 7% uit van de totale productiekosten van een wagen in Vorst. Mochten we in uw "realteit" leven dan leefden we nog altijd in een feodaal stelsel.
Rond deze magische 7% werd reeds geantwoord op kanaal Z.
Met 7 % bedoelde de schrijver (Heylen)de kost van ontwikkeling model tot levering model aan de klant. Daar zit ook v.b. het loon van de verkoper in.
Een niche in dit geheel is de produktie en daar is de loonkost van de werknemer een zeer belangrijke factor (2/3 van de toegevoegde waarde). Cijfers zie kanaal Z.
Wat betreft de vakbond heb ik het moeilijk met het dubbele gezicht.
In het maatschappelijke veld stellen zij zoveel financiële onredelijke eisen (werkloosheidsvergoedingen onbeperkt in de tijd, alle jobs zullen "zware"arbeid zijn voor het generatiepact, minimumlonen,....) dat dit moet gecompenseerd worden door torenhoge lasten op de andere arbeid waardoor de brutolonen in ons land onevenredig hoog zijn.
Als de werkgevers pleiten voor enkel indexatie van de netto-lonen, is het kot te klein.
Dan moet je uiteraard aan de andere kant staan klagen dat de werkgelegenheid hier verdwijnt .
Ik heb de vakbond nog nooit weten staken om pakweg de fiscale/sociale fraude aan te pakken.
Ik heb nog nooit geweten dat de vakbond acties ondernam om vermogensbelasting te introduceren.
Ik heb de vakbond nog nooit weten staken voor een efficiënt staatsapparaat.
Ik heb de vakbond nog nooit weten staken tegen het feit dat men soms minder overhoudt met te werken dan niet te werken , is dat geen vakbondsprincipe ?
Maar er is ook goed nieuws : uit dit drama (vergeet niet de toeleveringsbedrijven) zal weer een of andere vakbonder wat staan uithuilen en zich onrechtvaardig (samen met den arbeider/arbeidster) behandeld voelen (rode en groene plastic zakken) en dit zal een mooie start zijn voor een politieke carriére.
Dit alles onder voorbehoud dat er jobs bij VW gaan sneuvelen, maar ik denk het wel, ik heb samen met zovelen gedacht in het verleden : staken die nu wééral ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 20 november 2006 om 14:32.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden