Los bericht bekijken
Oud 20 november 2006, 18:41   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Het gaat niet om eerst vuren, het gaat om wie in de meest benarde situatie zit, wie in het algemeen onrechtvaardig wordt behandeld.
En ik keur moreel aanslagen op Israëlische burgers ook af natuurlijk. Ik heb alleen meer begrip voor het verzet vanuit de Palestijnse bevolking (waarbij ik dus wel zeg dat burgerslachtoffers maken in Israël ook niet juist zijn) dan voor de repressie en het grove geweld van de andere kant, vanuit de Israëlische staat.
Dat burgers van Israël trouwens niets kunnen doen aan het geweld van hun regering, is ook niet volledig correct. Net zoals ook Palestijnen aanslagen op Israëlische burgers in bepaalde mate zouden kunnen beperken, maar blijkbaar voelen ze zich daar niet toe geroepen, gezien hun miserable levensomstandigheden is dat te begrijpen, maar nog steeds niet juist.
Vreemd dat je meer begrip hebt voor de ene partij dan voor de andere omdat hun levensomstandigheden beter zijn. heel vreemde logika.

Waarom meer begrip voor israelische burgers die ook niets te maken hebben met het geweld dan voor de palestijnse burgers? Ik snap dit echt niet. Onschuldig betekent onschuldig, maakt niet uit van welke partij je bent, en dan toch meer begrip hebben voor de ene...moreel kan ik hier absoluut niet mee akkoord gaan. Israelische burgers geef jij precies de schuld van dingen waar ze niets aan kunnen doen.

Waar ik zeker van ben is dat als de palestijnen de vuurkracht hadden die israel nu heeft dat israel er al niet meer geweest was.

Laatst gewijzigd door illwill : 20 november 2006 om 18:43.
illwill is offline   Met citaat antwoorden