700 jaar Guldensporenslag. Zevenhondert jaar geleden vocht een Vlaams volksleger tegen een Frans ridderleger. De Vlaamingen vochten voor vrijheid, voor een Vlaanderen dat min of meer onafhankelijk zou zijn, ze vochten voor belangen die men nu niet meer schijnt te kennen.
Ze wonnen, ze versloegen een leger getrainde beroepssoldaten. Het bewijs dat diepe overtuiging wint van een grootmacht.
Als ik kijk naar tv en als ik luister naar de radio, of zelfs gewoon als ik rondloop op school blijkt dat van deze idialen niet veel meer overblijft. Ik bedoel nu niet dat we allemaal de fanatieke klauwaart moeten uithangen, maar als ik hoor dat drie kwart van mijn klas zelfs al niet meer weet wat de guldensporen slag eigenlijk is???
Mede daardoor komt het misschien dat de Vlaamse regering zomaar overzich heen laat lopen, dat men niet meer die zelfde weerstand meer kan bieden als vroeger.
Volgens mij word het tijd dat er terug mensen komen als Martens en co. die opkomen voor Vlaamse belangen en niet zomaar wijken voor Wallonië.
denken jullie ook nie???