Los bericht bekijken
Oud 21 november 2006, 14:35   #66
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Reeds meerdere jaren ben ik lid van natuurpunt. Een aantal jaar geleden had ik al iets horen waaien van jagers die soms worden toegelaten in door natuurpunt beheerde gebieden. Deze week kreeg ik hierover bevestiging, in bv "de Honegem" is er af en toe een gekontroleerde jacht toegelaten. Dit wetende zal echter tot gevolg hebben dat mijn lidmaatschap bij deze vereniging wordt stopgezet, niet dat dat veel verschil zal maken voor Natuurpunt maar toch...Ideologisch is het steunen van een vereniging dat jagen toelaat, met mijn geweten niet te combineren. Mijn 20€ zal bij deze dus eerder naar een vereniging gaan die zich harder opstelt naar die gewapende elitaire bende.
In veel gevallen gaat het dan over gronden die recent werden aangekocht er waarop nog jachtpacht zat. Dat kan niet zomaar stopgezet worden. Maar het is dan wel steeds de bedoeling dat die jacht op termijn wordt stopgezet. Dat zijn dus allopende regelingen. En gelijkaardige regelingen zijn er met landbouwers. In andere gevallen wordt jacht noodgedwongen toegestaan omdat het ook de verantwoordelijkheid is van natuurpunt om de schade die dieren eventueel aan landbouwgewassen in de omgeving toebrengen te beperken en er geen andere methoden zijn. Maar dat zijn dus wel echt uitzonderingen. En daar doen ze niet geheimzinnig over ofzo hé. Puur principieel zijn ze overigens tegen de jacht en ze spreken zich daar ook zo over uit.
Edina is offline   Met citaat antwoorden