22 november 2006, 10:15
|
|
Minister
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo
Ze gaat er van uit dat er maar een religie is.
Dus enkel hun wetten zijn van tel!
Islam wetten staan boven europese wetgeving!
Islamitische wetgeving is geopenbaard door allah en daardoor onfeilbaar!
Al goed en wel en iedereen respecteert dat in "hun" land, net zoals wij ons moeten aanpassen en er ons bij moeten neerleggen als we in Z-amerika,Azië,Midden-oosten zouden wonen. Aanpassen aan het gebied waar je bent en niet dat het gebied zich miet aanpassen aan een buitenlandse groepering.
|
Dat zij er van uitgaat dat er maar één religie is dat is haar zaak, ik weet wel beter. Ik ben christen en daar ben ik fier op... maar begrijp me niet verkeerd, Samrah is en blijft mijn maatje.. als jij je daardoor laat beïnvloeden is dat jammer voor je.
Islamwetten staan helemaal niet boven 'onze' wet. Een goede moslim past zich aan en handelt eerst naar de wet en dan naar de Koran... bij ons gaat dat dan ook zo en zo wordt het ook in de moskee gepredinkt (in mijn gemeente althans).
Om on topic te blijven... het is Samrah haar persoonlijke mening dat ze 'eigen volk' eerst verkiest. Het is moedig van haar om daarvoor uit te komen, ik heb daar privé met haar over gediscussieerd maar natuurlijk niet op het lage niveau van sommigen hier op het forum. Ik zou het jammer vinden als Belgen nu gaan aannemen dat elke moslim er zo over denkt. Ik ervaar zelf genoeg dat het niet zo is, ik ken voorbeelden van moslims die belgen in nood helpen wanneer ze vinden dat die belg het meer kan gebruiken dan hun moslim-vrienden die het toch ook niet zo breed hebben.
|
|
|