Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle
Er is een 105 PK-versie voor 16.640 €.
http://www.automagazine.be/NL/Vn_Det...ersionid=51196
Overigens, een Berlingo 2.0 HDI heeft maar 67 PK en zijn prestaties zijn best te pruimen. Hij kan mee met alle middenklasse wagens, kan een caravan van middelgrootte trekken etc.
|
Tja, als je een caravan wil trekken dan zou ik een kenner raadplegen. Maar 75pk krijgen voor 6,8 liter echt verbruik is eh... jammer. Dan kan je beter ofwel een zuinige wagen kiezen of eentje die evenveel drinkt maar die dan wel prestaties neerzet. Ik rij nu een jaartje met een ford focus Tdci (1.8) en die geeft me 115pk voor hetzelfde verbruik. Die is wel wat sportief afgesteld dus misschien niet meteen een lastdier. Maar als snel optrekken je ding niet is, zou ik toch zoeken naar een Tdi of tdci of welke turbodiesel dan ook met weinig vermogen en ook laag verbruik. een 1.9 is absoluut erover voor zulks laag vermogen.
Citaat:
4 is genoeg om die derde bank nodig te hebben.
|
Gezegend zijt gij
Citaat:
Je hebt ze ook nodig als je af en toe een kind van de buren of vrienden te wil kunnen meenemen.
|
Misschien wel.
Mijn cynisme komt van vele kanten. Op mijn werk weet ik heel wat vrijgezellen die met een Renault Grand Espace rondrijden. Die rijden dus met een f*cking autobus voor geen enkele andere reden dan dat het zo hoort of zo.
Ik sta laatst in de apotheek en de apothekeres en de vrouwelijke klant raken in gesprek (hey... niet dat ik sta te wachten hoor) over hun nieuwe monovolume. "Ja, in de mijne kan je een extra bank steken zodat er 9 mensen in kunnen" "Ja, ik heb die extra bank dan ook besteld" "Ik ook" "Ook veel kinderen te vervoeren?" "Nee, we hebben slechts 1 kind hoor" "Wij hebben er twee, maar je weet maar nooit, he" "Ja, je weet maar nooit dat je eens veel mensen moet vervoeren".