Discussie: de VRT vandaag...
Los bericht bekijken
Oud 23 november 2006, 18:24   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard de VRT vandaag...

Het is maar dat u het weet, maar ik ben deze week op cursus. Naast het feit dat ik moet luisteren naar een uit stoplappen en stokpaardjes gemaakte leraar, betekent het ook dat ik nu 's ochtends anderhalf uurtje in de file mag staan, alsook 's avonds een uurtje. Uitgebreid de tijd dus om naar radio 1 te luisteren.

Deze ochtend ging het uiteraard over de verkiezingen in Nederland. Niet het feit dat een saaie knul als Balkenende stand hield ondanks het feit dat hij zwaar heeft moeten bezuinigen, niet het feit dat de Groep Wilders er stevig staat en ook niet het feit dat de PVDA van Wouter Bos flink klappen krijgt, maar wel het feit dat de SP goed scoorde was natuurlijk het nieuws. Een correspondente mocht meteen uitleggen hoezeer de Nederlandse samenleving had gekozen voor "een WARME maatschappij" (en toen ze dat uitsprak moet ze een orgasme hebben gehad) tegenover die kille onmenselijke Balkenende. U volgt toch nog? Het was uiterst vermakelijk.

De muziekprogrammatie werd ook aangepast om ons land in een depressie te storten omwille van volkswagen Vorst en Karel Gacoms wordt weer uit de kast gehaald om de VRT nieuwsredactie terdege in te lichten over hoe we verder moeten met dit land. We krijgen het nieuwe liedje "Geen Duitse wagens meer" te horen en de presentatrice vindt het zowaar nodig om mee te zingen.

Een fait divers maar toch opmerkelijk (alweer niet de Groep Wilders, het merkwaardig standhouden van het CDA ondanks een nodig maar onpopulair beleid of "GOD" Wouter Bos die klappen krijgt) is dat in de Nederlandse verkiezingen ook de Partij voor de dieren zich in het pluche kan nestelen. Heel wat schrijvers in Nederland hadden hun schouders gezet onder die partij, waaronder Maarten 't Hart. Reden voor de VRT om Maarten even te bellen met een vraagje waarom om nadien een ziedende Kristien Hemmerechts op hem los te laten die het niet vond kunnen dat je een partij opricht voor dieren terwijl je eigenlijk PVDA moet stemmen om de verdraagzaamheid te helpen. Er zitten nu gaten in mijn autodeuren van het zuur dat dat mens doorheen mijn luidsprekers heeft gejaagd.

Ik geef toe... het meeste van de dag was ik braafjes in opleiding en heb ik de rest van het circus gemist. Maar het is alvast weer een mooie dag geweest voor het rode nest.

Tot morgen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden