Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w
fysisch geweld is dus een positieve oplossing voor u? of snap ik dit verkeerd?
Dus van zodra iets gebeurd; motten?
Ik weet wel dat we dit incident moeten zien in het kader van "de amerikaanse samenleving" en dat we dit hoogst waarschijnlijk met een korreltje zout moeten nemen maar uw reactie is kortweg belachelijk!
Id tonen en gedaan dus als u maar even treuzelt afslaan; zoiets? Want het begint natuurlijk met "hij WIL z'n pasje KOST WAT KOST niet tonen=>actie" dan volgt "hij WIL z'n pasje niet DIRECT tonen" dan "hij LIJKT z'n pasje niet te WILLEN tonen" en vult u de rij maar aan...
|
Neen, fysiek geweld is geen 'positieve' oplossing, maar het is in bepaalde gevallen wel noodzakelijk en verdedigbaar.
Er zijn een aantal factoren verantwoordelijk voor het gebruik van fysiek geweld van politie...bvb. beperking van schade aan de omgeving, beperking op mogelijke letsels van de agenten zelf, bescherming van de aanwezige onschuldige toeschouwers,...enz.
Die kerel was in overtreding, en moest het pand dus verlaten. Vervolgens was hij allerminst gewillig(sommige forummers beweren dit nochtans

) door op de grond te gaan liggen en roepen dat hij in z'n vrijheden beperkt werd. Er werd hem elfendertig keer gevraagd om op te staan,wat hij weigerde.....dus uw punt van 'even treuzelen' slaat nergens op.
Die flikken hadden groot gelijk om hun tijd niet te verdoen aan zo'n idiootje. Hij vroeg er eigenlijk om. Nogmaals, ik vond ze nog veel geduld met hem hebben eigenlijk.