Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah
Online... Ik lees nooit selectief.. Als ik voor iets ga, lees ik het volledig...
En pas na het lezen van de Koraan was ik een 100% overtuigde Moslima geworden... Daarvoor had ik net zoals jij zo een beeld van de Islaam... maar ik weigerde om dom over te komen en dacht: ik ga toch een Koraan lessen volgen en de Koraan lezen, misschien dat ik dan eens echt de Islaam kan verafschuwen.. En met mijn eigen ogen lezen hoe vreselijk dat geloof is... Maar jammer, pas na het lezen zag ik alles in zijn context en begon ik liefde te krijgen voor de Islaam... Mijn vooroordelen waren weg en ik was kwaad dat ik lang zo trapte in die dingen dat mensen zoals "jij" hier ook komen beweren..
Misschien wil jij ook eens de Koraan lezen.. je zal anders piepen..
|
Ach je ging koranlessen volgen : maw je boodt jezelf spontaan aan voor een sessie hersenspoelingen.
Beter was je eens in een kritisch debat getreden en had je wat lectuur ter hand moeten nemen van critici : goed voor wat hersengymnastiek en het aanscherpen van een kritische geest.
Jouw vooroordelen zijn niet weg : je bent nu opgescheept met een karrevracht vooroordelen (en gedragscodes), tegen niet-gelovigen, katholieken, joden, whoever die niet-moslim is. En zelfs dat heb je niet door !